Co to jest seo?

SEO co to jest? Pojawia się ono w kontekście doniesień o śmierci dziedziny marketingu internetowego i doniesień o jej niezwykłej opłacalności oraz zwiększających się budżetach na ten kanał pozyskiwania ruchu.
SEO i jego definicja oraz tłumaczenie.
SEO (Search Engine Optimization) jest optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli niepłatnych. Wiele osób myli SEO z procesem optymalizacji witryny, jednak jest to coś więcej. To zarówno rozbudowa jej treści, poprawa technicznych aspektów witryny oraz zdobywanie linków pozycjonujących z innych domen w sieci, lecz jest to już temat dużo szerszy.
Z czego składa się SEO?
Optymalizacji SEO może podlegać:
– treści tekstowej na przykład, gdy zmienimy tytuł lub długość artykułu oraz gdy dodamy tytuły,
– strukturze witryny podczas zmieniania informacji architektury oraz podczas zmiany elementów nawigacji,
– warstwa wizualna oraz techniczna, a także użyteczność, czyli umiarkowane stosowanie reklam lub odpowiedni dobór śródtytułów,
– profil linków.
Więc ograniczanie SEO do samego procesu optymalizacji kodu, czasem z uwzględnieniem tytułów i meta danych jest po prostu błędem merytorycznym. Optymalizacja jest najczęściej tylko częścią składową większej całości. Link building jest to proces pozyskiwania linków pozycjonujących, jest bardzo ważnym elementem SEO. Warto jednak pamiętać, że żeby określić całości tych zjawisk stosuje się zatem w polskiej nomenklaturze pojemne sformułowanie pozycjonowanie oraz optymalizacja..
W codziennej praktyce czynników pozycjonujących jest bardzo wiele. Znanych i ocenianych jest około 200, jednak nie ma jeszcze takich informacji żeby ktoś je całkowicie spisał. Ciężko było bo to zrobić, ponieważ działanie algorytmu Google jest wielką tajemnicą. Podczas prowadzeń działania SEO opieramy się przede wszystkim na wytycznych Google, własnych doświadczeniach, analizach korelacji oraz testach.
Off-page SEO oraz On-page SEO
Opisywane czynniki SEO możemy zatem roboczo podzielić na te związane obecnie z samą stroną „on page” – na stronie i te poza nią czyli tak zwane „off-page” – poza poszczególną stroną. Wszystkie poszczególne czynniki też oddziałują na siebie nawzajem i należy brać pod uwagę ich różne informacje, a przede wszystkim kombinacje. Najważniejsze jest to, że dane czynniki w zależności od niszy czyli inaczej mówiąc ,,słowa kluczowego” mogą mieć odmienne zdanie, znaczenie oraz równowagę.
Główne oraz najważniejsze grupy czynników ON-PAGE SEO:
a) content – głównie są najważniejsze to treści tekstowe,
b) architektura czyli inaczej mówiąc rozmieszczanie treści na danej stronie oraz ważne linki pomiędzy zasobami
c) HTML inaczej mówiąc jest to budowa strony i oczywiście nie tylko w języku HTML.
Najważniejszymi oraz głównymi czynnikami grupy OFF-PAGE SEO są zatem:
– linki, które prowadzą do witryn
– wszelkie społecznościowe sygnały
– niezbędne zaufanie do domeny czyli na przykład wiek domeny, sygnały z mediów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *